Najczęstsze błędy SEO, o których prawdopodobnie nie wiedziałeś

Optymalizacja pod kątem wyszukiwarek internetowych jest sztuką, a nie nauką. Jest to również dziedzina, która nieustannie się rozwija. Nowe innowacje i zmieniające się trendy oznaczają, że to, co działało wczoraj, może nie działać dzisiaj. Musisz być na bieżąco z najnowszymi strategiami, jeśli chcesz, aby Twoja witryna jutro znów zajmowała wysokie pozycjonowanie w wynikach wyszukiwania. Dlatego właśnie codziennie sprawdzamy statystyki słów kluczowych i co tydzień monitorujemy aktywność konkurencji. Jednak nawet przy zachowaniu tych wszystkich środków ostrożności nawet najbardziej doświadczonym specjalistom SEO łatwo jest popełnić typowe błędy podczas optymalizacji witryny. W tym artykule przyjrzymy się kilku najczęstszym błędom SEO popełnianym przez właścicieli witryn - oraz temu, jak można ich uniknąć w przyszłości.

Używanie niewłaściwych słów kluczowych

Niewłaściwe słowa kluczowe mogą mieć poważny wpływ na pozycję w wyszukiwarkach. Jeśli Twoja witryna używa niewłaściwych słów kluczowych - lub nie używa ich wcale - to przyciągnięcie pożądanych typów użytkowników będzie prawie niemożliwe. Może się nawet zdarzyć, że na Twoją stronę trafi niewłaściwy rodzaj ruchu, co może prowadzić do obniżenia współczynnika konwersji i zadowolenia klientów. Na przykład:

  • jeśli prowadzisz sklep internetowy z prezentami i zoptymalizowałeś strony swoich produktów pod kątem słowa kluczowego "prezenty dla niej", Twoje produkty prawdopodobnie pojawią się w sekcji "prezenty" w różnych wyszukiwarkach - nie tylko na Twojej stronie.

  • To może być dobre, ale co się stanie, jeśli odwiedzający będzie szukał rekomendacji "prezentów dla niego"? Czy kliknie na Twoją stronę i wyjdzie rozczarowany?

Wybór właściwych słów kluczowych jest bardzo ważny ze względu na pozycjonowanie strony. Jeśli będzie ona wyżej w rankingu - odwiedzi ją więcej osób. Używanie złych słów kluczowych może jednak negatywnie wpłynąć na czas ich przebywania na stronie.

Publikowanie zduplikowanej treści

W ostatnich latach wyszukiwarki stały się bardziej zaawansowane, ale nadal nie są doskonałe. Jedną ze strategii, którą wyszukiwarki stosują w celu poprawienia swoich wyników, jest "duplicate content". Jeśli okaże się, że Twoja witryna wykorzystuje tę samą treść na wielu stronach, wyszukiwarka weźmie wszystkie te strony, umieści je w jednym wiaderku i oceni jako tylko jedną. Jest to problem w przypadku stron, które zawierają te same informacje z niewielkimi zmianami, takimi jak inny nagłówek lub obrazek. Jeśli w witrynie znajdują się zduplikowane treści, wyszukiwarka zignoruje wszystkie strony, które są uznane za duplikaty.